Sunday, March 7, 2010

Misi ganas...

Esemen...dah seminggu masuk bulan Mac, tapi aku tak post new entry lagi kat blog ni...Tak tau la nak tulis apa, walhal banyak benda dan isu baik dari segi peribadi, keluarga, kerjaya...hari-hari yang sibuk, mengujakan, meletihkan, mengecewakan, menyemangatkan, memotivasikan dan sebagainya, takkan la takde menda aku nak tulis hehehe...
Masalahnya aku rasa kalau aku nak tulis tentang dunia kerjaya aku tu, memang macam-macam ada...
Busy kerja, dulu bosan tak kerja...macam mana tu ye? Alhamdulillah busy kerja, jangan busy body hahahah...

Last week ke JB selama 3 hari, penat mental dan fizikal. Ada seminar pendidikan bagi pengajar jururawat anjuran kesatuan berkenaan (maleh aku nak declare sini). Biasala, kerja gomen ni takde isu lain, kalau takde isu naik pangkat, isu naik gaji, isu kekananan memang tak sah la. Rupanya ada such thing as program pengijazahan, ingatkan golongan professional ni perlu ada inisiatif sendiri untuk membangunkan diri atau life-long learning...esemennn...agaknya lepas ni apabila yang dikatakan junior ni berlambak-lambak ada master atau PhD, kena minta dengan gomen untuk program pemasteran atau program pemPhdian kot..alahai dunia...rupa-rupanya sebelum dapat PhD yang doktor-doktor tu, kena ada PhD lain dulu rupanya hmmmmm...Mana-mana pihak sebelum ni yang menggunakan duit sendiri, mencari ruang dalam kesempitan masa untuk sambung studies, takde sponsor-sponsor ni, full time study, dikata tak aci, lagu mana tu??? Kalu yang tak diberi approval oleh pihak atasan disebabkan understaffing tu, lain cerita la, bukan rezeki dioraang, takkan aku nak berlagak dengan rezeki aku pulak.

No comments:

Post a Comment