Monday, November 2, 2009

Bersyukurlah wahai Nina...

Semalam menyambut birthday dengan bermakna. Ada Mak di umah kali ini. Bangun pagi-pagi mak datang cium pipi dan wish birthday. Disebabkan aku kurang sihat, mak yang memasak untuk tengah hari.
Plan nak jalan-jalan tengok singing group perform ala-ala baskin' di The Curve pun tergendala sebab hujan. Ingatkan sambut tahun ni nak enjoy group perform nyanyi lagu-lagu oldies kat laluan The Street, The Curve...."Oh Carol...I'm but a fool..darling I love you..."... Bestnyer...aku jenis appreciate kalau dapat duduk lepak di al fresco dengan segelas hot choc sambil dengar live performance lagu-lagu oldies... salah satu angan-angan birthday celebration (aku patut buat list cara-cara aku nak sambut birthday la nanti hehehe senang sikit orang lain nak plan kuang kuang kuang)...
Husband beli american choc cake. Malam lepas maghrib tiup-tiup lilin dan makan-makan cake, tapi takde la wish apa-apa masa tiup tu, khurafat pulak.Thank you honey... Aku appreciate husband dapat beli kek untuk celebrate macam tu, sebab kalau ikut latar belakang dia (dia cakap la dan aku tengok macam mana), memang family dia jenis yang happy-happy birthday ni tak celebrate, new year pun senyap-sunyi je... Berlawanan sungguh dengan family aku yang birthday nak kek ke, pizza ke, barbekeu ke... Kalau sambut new year tu siap terjun dalam sungai tengah-tengah malam pukul 12, botakkan kepala (untuk lelaki la), mercun panjang-panjang, barbekeu, karaoke, parti steamboat... memang lain sangat. So, kiranya beli kek tu dah lebih daripada yang aku expect dia paling-paling wish aje huhuhu....Cuma yang kurengnya, aku kurang sihat, jadi mood tu macam down sikit nak celebrate-celebrate nih hehehh...
Lepas sesi shooting (heheh ambik gambar, nanti la upload)... lapar nasik pulak. Lauk tengah hari habis, kena masak baru pula. Part ni memang best, sebab husband tolong aku di dapur. Aku potong-potong, hiris-hiris bawang, halia, cili manakala husband siapkan ikan, titikkan serai...mesra pulak last-last minit tu heheh...ingat dah agak frust jugak memerap di rumah tak dapat dengar oldies di The Curve kui kui kui...
So, kitorang makanlah ikan siakap stim ala mama di rumah semalam...alhamdulillah...

No comments:

Post a Comment