Monday, February 23, 2009

Hantu buku...

Aku ni hantu buku. Nak kata ulat buku sgt tu tak la, tapi konfem aku ni bibliofilia, ataupun orang yang suka sangat buku, tak kira la kumpul buku ke, bace buku ke, ada mini library...pendek kate, aku suka sgt buku. Tempat paling best utk lepak semestinya kedai buku (i.e. MPH, Popular, paling best Borders, dan ape-ape je, asalkan kedai tu ada buku).

Aku boleh bace ape-ape topik dan aku suka kumpul ape-ape je buku, tak kira la kategori ape dan baru or second hand or antik. Of coz tiap orang ada faveret memasing, tak terkecuali aku walau setinggi manapun tahap kemaruk aku terhadap buku.

My favourites;
1. Ensiklopedia (ape-ape aje)...setakat ni kumpul ensiklopedia untuk kanak-kanak Grolier je, itupun untuk anak-anak. My wish tentu la Britannica dan Americanna..tapi dengarnya Britannica dah tak jual, so aku harap dapat beli yang second hand je nanti.
2. History - Ancient Egypt, Greek, famous people...
3. Geography
4. Novel klasik - siri Penguin
5. Shakespeare, Jane Austen, Leo Tolstoy bla bla bla
6. Psychology & Sociology
7. Kitab, Himpunan hadis dan sewaktu dengannya
8. Komik, manga
9. Buku antik
bla bla bla

No comments:

Post a Comment