Monday, February 23, 2009

Welcome...

Welcome pada diri aku sendiri sebab start blog ni. Dan welcome juga kepada sesiapa yang sudi baca my humble blog ni.

Dari dulu lagi aku suka idea menulis jurnal atau diari, tapi aku tak suka betul menulis dalam buku. Antara sebab-sebab:

1. comot apabila menulis, kena tunggu ink pen kering dulu. Takkan la nak tulis dengan pensil kot. Dengan pensil pun comot jugak, sebab aku kidal...adehh..lain la aku nak tulis dalam jawi ke, masalahnya aku tak reti jawi.

2. kantoi orang baca. Kalau aku tulis dalam diari buku, aku expect takde orang curi bace. So, time menulis tu memang takde segan silu la..abis keluar sume bende. Mencarut pun ada..eheh. Tapi kalu berblog ni, sama gak purposenye dengan jurnal, aku nak tulis ape yang aku pikir, aku rase, angan-angan ke, apa aku dah buat, ape aku nak buat bla bla bla (bagi aku la, purpose utama aku bukan nak berblog politik ke, gosip artis ke atau ntah hape hape tu). Dan pada masa yang sama, dengan berblog ni, aku dah terima hakikat yang jurnal aku ni akan dibace seseorang gak, so pandai-pandai la aku kontrol kan hehehe lagipun, kebaikannya untuk aku gak, tak lah aku malu bace balik ape yang aku tulis. Kalu tulis dalam buku, kekadang tu malu nak bace balik, nak padam salah, nak koyak pun salah (biase la kalu tulis time emosional, bila dah ok balik tu..adehhh..). So, blog ni, suka hati aku la nak edit, tak la comot dengan liquid paper hehehe


To myself, selamat berblog. And to you, thank you for visiting :-)

No comments:

Post a Comment