Tuesday, December 29, 2009

Masih dalam mood Krismas...

Aku dah duk kat umah parents aku sebulan lebih. Raya Haji kat sini, Krismas ni pun aku dan anak-anak join parents dan adik-beradik aku sambut Krismas. Aku join sekaki dengan niat nak berkumpul bersama-sama dengan keluarga.
Sedara mara dan jiran tetangga masih berkunjung ke rumah. Kat Sarawak sini hidang air berkarbonat atau bahasa pasarnya air gas. Makan kek manis-manis, kek buah, kek lapis, kek rempah, kek coklat...macam-macam... Biskut itu ini, buah asam, jeruk masam manis, gula-gula, coklat... hmmm... ikan bilis, kacang macam-macam jenis kacang...
Aku kembung perut dengan air gas. Masa untuk mengastrikkan perut, menambahkan manis dalam darah, menaikkan tekanan darah...
Apapun... mari kita minum duluuuu.... itu air gasss....

No comments:

Post a Comment