Wednesday, July 7, 2010

Baru ada kete baru...

Orang lain seangkatan,sebaya dengan aku dah bersepah-sepah ada kete sendiri. Siap dah tukar kete lagi mahal dan lagi besor lagi.

Tapi alhamdulillah...akhirnya hari ini first day ke tempat kerja bawak kete sendiri. Kete Myvi 1.3 Premium, Silver. Alhamdulillah, orang lain pakai Honda Toyota dah...Macam tak percaya sebab baru 13 Januari 2010 dapat lesen P hehehe ;P...

Ambik kete pada hari Isnin 5 Julai 2010, tapi semalam mengada-ngada nak husband hantarkan, so baru hari ni drive sendiri ke opis. Lambat 1 minit pegi punch kad eheheh...

Perasaan? Bersyukur...sebab bila keluar makan malam tadi, ada satu family tu naik motosikal dengan dua anak lelaki, si ibu bawak si kecik dengan perut mengandung lagi, si sulung dengan si bapak yang bawak motosikal. Sayu tengok, sebab kete aku ni second car dalam family, selain kete husband.

Perasaan? Sedih jugak, sebab pagi-pagi husband hantar dan petang-petang husband amek dari opis, itu je time dating-dating dengan husband, borak-borak dan husband nak tak nak kene dengar ehhehehe... Pasni pegi keje sorang-sorang, balik sorang-sorang, takde pegang-pegang tangan dengan husband kat sebelah huwaaaa...

Cuma aku masih ada perasaan macam 'kena tumbuk di perut' apabila mengingatkan bagaimana kete aku tu first night bermalam bawah pokok sebab parking kete full. Kesian kete aku...dan bagaimana aku balik dari amik kete tu, tak sempat nak pijak umah pun lagi dengan perasaan 'joy', someone rosakkan kenangan itu forever. Lepas ni kalau aku beli another kete pun, dah bukan 1st car. Ibarat macam first love yang menyakitkan, ibarat first night bukan dengan husband /wife, ibarat dapat first gaji tapi kena rompak, ibarat makan aiskrim dapat jilat sekali pastu aiskrim tu jatuh ke tanah, ibarat nak pegi dating tapi kena dumped huhuhuh...

Apapun, alhamdulillah...semoga dapat bayar sampai habis hendaknya...takde kene tarik...amin.

No comments:

Post a Comment