Monday, August 3, 2009

Akhirnya...(part 2)

Alhamdulillah aku dapat kembali ke alam maya dunia internet tanpa sempadan, setelah berbulan lamanya aku hidup nomad, kuusung anak-anakku ke sana ke mari. Sekejap ke Limbang, ke Mukah, Sarawak, balik ke umah di KL, pastu sambung pulak balik ke Temerloh, Pahang, umah parents husband aku pulak. Kenyang dan puas betul makan durian, dokong, manggis, rambutan...alhamdulillah...
Letih beb...alahai aku tawakkal je la bila la hidup aku nak stabil dalam erti kata takde la nak pindah randah lagi dah, ada profesion yang aku leh komited, ada karier sambil-sambil tu, ada lesen kereta, pastu steady drive kereta kat KL yang hiruk-pikuk ni, steady nak anta anak-anak gi sekolah, leh rilek-rilek simpan duit dalam bank seribu sebulan (koman-koman la), abis bayar PTPTN aku, abis bayar loan itu ini, sambung studies ke peringkat terdaya (insyaAllah), dah publish satu buku (perghhh), ada dapur idaman, ada taman dusun, ada edible garden sendiri, umah design sendiri, errr ngaji dan khatam al-Quran, tunai umrah huhuhu...adeh la banyak nya yang aku mintak...
Aku tak tau dah...banyak benda sangat aku nak tulis, tapi time beb, time...masih sibuk berperang dengan anak-anak yang ragam mereka...ya ampun...kesian mak aku dulu-dulu bila aku meragam kecik-kecik dulu huhuhu. Sekarang zaman lampin pakai buang, dulu mau berbakul kain basuhan, cucian tangan lagi tu...adehai sian mak aku. Apepun, nanti aku cerita sikit-sikit (walaupun tak banyak mana pun orang review huhuhu - tau takpe untuk aku).

No comments:

Post a Comment