Wednesday, August 5, 2009

Kisah jumpa selebriti...

Takde ape kisahnya pun. Cuma pelik sebab dalam satu minggu aku jumpa ramai gak la. Biasa jarang-jarang je. Aku dan suami serta anak-anak balik KL sini pada 14 Julai (Selasa), sehari sebelum birthday anak sulung aku. Esoknya, kami sambut birthday anak gi Giant, Kota Damansara, sebab situ ada playground free yang Acha suka sangat main. Jadi, aku dan suami pakat gi situ la nak hiburkan Acha (tapi macam husband aku je yang lebih-lebih main kereta remote control - Acha duduk dalam keta tu la, husband control stereng dari jauh).
Husband aku layan je la Acha main. Aku pun sorong la si adik, Acheh, masuk Guardian kat situ jugak. Pas amek barang sikit dan bayar, ada la sorang perempuan ni kat depan aku berbaris kat kaunter. Aku syak-syak jugak dia ni artis kot, pasal sibuk nak cover muka. Nak perati lebih-lebih, macam nyibuk je. Pas tu perempuan itu pun berlalu la pergi. Tiba giliran aku nak bayar, tetiba akak cashier tu bagi tau aku yang perempuan tadi tu Yasmin Hani. Pastu dia merepek gosip-gosip ape ntah, aku malas nak dengar sangat, layan gitu-gitu je. So, aku tak tau la apa yang digosipkan tu kui kui kui...
Pastu masuk Giant. Pas amek barang, pusing-pusing, bayar, kami keluar la dari barisan kaunter, jumpa si Ally Iskandar tengah sorong troli kat luar. Ada sorang budak perempuan comel dan seorang perempuan (mak dia kot) ikut sekali. Aku tak tau la apa hubungan diorang, setahu aku Ally bujang lagi. Adik-beradik kot, budak tu anak sedara kot. Aku prasangka yang elok-elok je la. Ally tau kitorang kenal dia, senyum-senyum je.
Pastu dalam 5 hari pastu (Isnin), kami gi makan kat Restoran Baloh di Damansara Perdana. Ada la yang iras-iras artis kat situ. Lagipun banyak artis dah duduk area ni, setahu aku la. Opis studio lakon-lakon pun banyak area ni. Nak jadi cerita, dalam duk makan-makan tu, kat meja sebelah, belakang husband aku, aku terperasan la ada sorang pelakon yang aku minat gak tengok lakonan dia. Macam Norkhiriah je, makan sorang-sorang, pakai spek. Dalam minggu tu aku ada terbaca pasal beliau sekarang mengandung, alhamdulillah. Tak lama pastu, macam ada sorang lagi pelakon makan dengan dua orang lain lagi, kat restoran tu jugak. Macam Nisha Dirr (betul kot, entah la). Tak pasti sebab mekap nipis, nampak lain, iras-iras je.
Sebelum ni ada gak terjumpa selebriti, tapi jarak tempoh masa yang lama. Azhar Sulaiman paling cool, senyum je, tak sombong. Mendiang Logan Alleycats pun sama.
So, pasal tu la aku kata pat lima orang ni dalam seminggu tu dah kira banyak.

No comments:

Post a Comment