Monday, March 2, 2009

I don't like to sleep alone...

Orang lama dan kaki karaoke patutnya tau lagu ni...lagu jiwang giler by Paul Anka.


Masa kecik-kecik dulu, aku selalu dengar daddy dan uncle aku main kaset lagu ni (zaman tu belum ada cd, dvd pun lagi...sebelum kaset kecik ada versi kaset besar punya). Lagu ni sangat membawa kenangan kepada aku, aku boleh layan lagu ni berulang-ulang. Setiap kali aku layan lagu ni, aku akan ingat daddy dan mak yang sukakan lagu-lagu oldies dan famili kitorang memang jenis yang suka menyanyi lagu oldies, especially bila berkaraoke. Lagu ni pun mengingatkan aku khusus kepada seorang uncle sebelah mak, Uncle Leslie, sebab aku ingat sangat-sangat dulu Uncle Leslie ada kaset ni dan macam masih terngiang-ngiang lagi macam mana Uncle Leslie nyanyi lagu ni masa aku kecik-kecik dulu.



Untuk menambahkan lagi special memory dengan lagu ni, semasa dalam honeymoon period lagi dengan husband (berdua lagi, belum pregnant), aku dan husband berkaraoke lagu ni. Masa tu duduk rumah sewa lama, sekarang ni duduk rumah sendiri dah, dah tak karaoke, mikrofon pun tak tau letak mana dah. Tengok lah nanti, second honeymoon pulak..ehekk...



Aku sebenarnya tengah layan lagu ni berulang-ulang kat laptop. So, terfikir lak nak post dalam blog. Ni taip lirik sambil menyanyi layan lagu ni (takda copy paste tau, dah hafal)...ala-ala karaoke laaa...



Ready 1 2 3...



I don't like to sleep alone

Stay with me, don't go

Talk with for just a while

So much of you to get to know



Reaching out touching you

Leaving all the worries far behind

Loving you the way I do

My mouth on yours and yours on mine



Marry me

Let me live with you



Like a man said in his song

"Help me make it through the night"



Loneliness



Lean on me, and i'll lean on you

Together we will see it through



No, I don't like to sleep alone

Sad to think some folks do



I don't like to sleep alone

No one does, do you?



No comments:

Post a Comment