Monday, March 16, 2009

Long lost friend...Rose Ragai

Dua hari lepas entah mengapakah hatiku bergetaran bila...(lagu Aris Ariwatan la pulak, Lamunan Terhenti) tetiba aku teringat dengan member-member 'high school' aku dulu -SMSMSM a.k.a. Sekolah Menengah Sains Miri, Sarawak, Malaysia daaa.... atau nama glemernya Sainsri. Lalu aku pun google la dalam internet, terjumpa beberapa website dan blog yang berkaitan. Ada Agustus Sapen (macam familiar, senior - klik kalau korang nak tgk rupa terbaru SM Sains Miri, tapi korang kena tunggu lama jugak la page ya nak pop up, biasa la tripod) dan ada jugak photographer Reunion Gath Class of 98 tahun lepas di Park City Everly Hotel (Anderson Kalang - klik kalau korang nak tgk photos gath tu). Dan seterusnya aku terus terjumpa sainsri.myswk.com. Terjumpa la beberapa profile dan seterusnya email dan view blog diorang. Bestnya layannn..after 10 years huhuhu....

Pasal gath tu aku tak pegi pun sebab tak tau. Kalau tau pun, aku tak boleh pegi jugak sebab tengah sarat mengandung anak kedua...

Alkisahnya Rose ni dari kelas sebelah Jujur dan Usaha (aku kelas Iltizam - kelas paling nerd, geek dan senyap sampaikan bebudak kelas-kelas sebelah ngeri nak lalu...hampehhh tul) . Rose ni kecik-kecik orangnya tapi berjiwa besar. Atlet sekolah, pelari marathon dan jarak jauh ni (masa tu dia tak terchallenged punya la, ranking no. 1 sekolah). Memang stamina kaw-kaw punya la. Mata sepet-sepet macam Chinese (memang ada Chinese blood pun), orang Melanau Dalat (serumpun kita ya). Tapi ada satu perkara paling aku ingat tentang Rose ni hehehe...

Jadi, setelah aku explore dan explore, gali punya gali blog dia, aku mengaku aku sangat KAGUM, BANGGA dan ENVY pun ada jugak...dia berjaya dalam mencapai apa yang aku rasa kebanyakan kami dari Sainsri ingin buat (dan terutama sekali aku) iaitu to have a DREAM JOB...it's a dream comes true, not just a dream job...it's a DREAM LIFE mannn..where we can put our mind, heart and soul into...my oh my...I admire her spirit a lot...how determined she is to achieve what she really wants, what she really wants to do...and most important is what she really wants TO BE, and to contribute...it's the strong integrity, determination, spirit huhhhh d**n I'm speechless..mannn I do envy this lady (I agree on her saying that some of friends became helpless and ended up taking KPLI although teaching is not their passion, poor thing...). Her life story really boost my spirit and give such great inspiration... Warghhh I won't give up...berusaha..berusaha...yuppp to achieve the best of me! (perghhh speaking aku jadinya hua hua hua)

...and oh my oh my..how I love her blog...so neat, meticulous and sweet...

2 comments:

  1. alamak my fren. kau mention sepa tok kah? perhaps not me..hahahah..

    boleh sik tapok2 sikit identity aku? huhuhu and i think not need to refresh that memory..hahahah..funny and let it be jak...

    boleh sik tukar post title kau ya and use my nick name jak..i never reveal my full name in this blogging atmosphere...huhuhu

    ReplyDelete
  2. ok dear...i'll update and modify this post...huahuahua

    ReplyDelete