Thursday, September 3, 2009

Apoi

Saje nak post pasal ex-classmate aku ni di sekolah di Miri. Dari Form 1 sampai Form 3, jiran kelas sebelah. Form 4 sampai 5 sekelas. Pengajian matrikulasi sama pusat tapi tak sama kelas. Masuk universiti yang sama tapi kursus lain-lain. Kahwin dengan ex-bestfriend (bestfriend pun ada ex ye?) aku semasa matriks dulu di Kota Samarahan. Dah ada seorang anak lelaki, Elijah namanya.
Alkisahnya sangat la pelik...
Semasa aku balik Sarawak selama tiga bulan (April hingga pertengahan Julai), dalam bulan Mei la, banyak-banyak tempat di dunia, aku boleh terserempak dengan si Apoi ni di tempat yang tidak disangka-sangka. Aku menghadiri majlis perkahwinan tiga pupu (anak dua pupu daddy) di Kampung Tellian, Mukah. Aku pergi dengan mak, daddy, anak-anak dan husband aku yang kebetulan ada sekali masa tu. Lepas tu aku baru je tiba kat pintu rumah sebelah tempat kenduri, aku ternampak la satu orang ni yang macam aku kenal sangat, tapi sempat lagi aku terfikir, takkan la mamat ni ada kat sini pula. Dia wat apa la kat sini.
Tengok punya tengok lagi, aku ternampak kakak dia. Ahhh...sah la mamat tu ialah si Apoi. Selidik punya selidik rupanya kakaknya si Apoi ini, Dr. ***** kahwin dengan tiga pupu aku. So, dia menghadiri la majlis kahwin sepupu husband dia, si Apoi ada sekali.
Hmmm...sempat la bertanya khabar, tentang kerja, anak, isteri dan macam-macam... Mula-mula tu nampak kekok sebab lama dah tak jumpa, lagipun husband kat sebelah (huhuhu)...tapi orait la, jumpa kawan lama...alhamdulillah...semoga Apoi bahagia dengan kehidupannya sekarang.

No comments:

Post a Comment