Wednesday, September 9, 2009

Sarimah Curry House


Hehehe minta maaf Sarimah Curry House, saya sudah berhutang beberapa bulan tulis tentang restoran ni dalam blog saya, seperti yang saya janjikan. Sekarang saya teringat, maka saya perlu menunaikan janji saya.
okey...
Sarimah Curry House ni famous di Limbang, lebih-lebih lagi di kalangan orang Brunei. Terletak di Jalan Ricketts (kalau tak silap), sederet dengan lot pejabat Tabung Haji.
Aku tinggal dekat sebulan juga la kat umah abang aku dekat area-area kedai makan ni, so alhamdulillah la ada Sarimah Curry House berdekatan. Senang aku nak makan, cari makanan halal sebab rata-rata sekitar umah abang aku tu kedai makan tak halal. Walaupun di Limbang banyak kedai makan halal jika nak dibandingkan dengan kebanyakan bandar di Sarawak, tapi lokasinya jauh jarak berjalan kaki dari umah abang aku. Syukur la ada Sarimah Curry House...makanan pun sedap-sedap (untuk tekak orang Sarawak dan Brunei la, orang Semenanjung aku tak tau la, selera masing-masing).
Lagi satu, restoran Sarimah Curry House ni menang anugerah peringkat negeri rasanya. Tak ingat la anugerah apa, sesuatu berkaitan anugerah pilihan pengguna dan berkualiti something macam tu la.
Dari segi pekerjanya, okey...peramah, servis pun cepat. Ada yang in charge ambil order bahagian table, ada in charge ambil order semasa berbaris kat tempat lauk-pauk campur. Orait la. Premisnya pun bersih, dapat A. Penilaian aku sendiri pun memang tampak bersih la. Aku kalau premis makan kotor, sedap mana pun orang kata makanan dia, no second time la aku nak datang makan lagi. Au tak kisah la premis tu nampak standard dan eksklusif ke atau biasa-biasa aje atau warung aje, janji bersih.
Harga pun okey, mahal standard KL, cuma difahami sebabnya Limbang terletak di antara dua bahagian Brunei, banyak imigresen nak kena lalu (abang aku kata la). Paper The Star pun mahal giler, lambat 2 3 hari lak tu sebab nak kena lalu imigresen. Daerah lain di Sarawak lambat dalam tengah hari aje daripada di Semenanjung awal-awal pagi boleh dapat dah paper The Star dan Berita Harian. Kat Limbang beritanya udah sejuk senyik.
Berbalik Sarimah Curry House ni tadi, masalahnya tutup pukul 6 petang. Tu yang lemah tu. Kalau berangan nak supper lewat-lewat malam nanti, kena taupau awal-awal pulak huhuhu... Mungkin sebab budaya di Limbang ni kedainya tutup awal, hanya beberapa kedai je yang bukak makan. Kedai runcit kecik-kecik pun rata-rata tutup, mengingatkan aku dengan bandar Kuala Terengganu, lebih kurang je.
Hmmm...terima kasih Sarimah Curry House. Semoga perniagaan menjadi lebih maju, semoga dapat berjumpa lagi...

No comments:

Post a Comment